onsdag 18. januar 2012

On the beach

Hei og hopp, der var vi turister igjen gitt! Sihanouk Ville; 4 (6) timer sør for Phnom Pehn, lange strender, plenty av backpackere, og ingen ledige rom. Vi gikk i nesten to timer, og var innom i alle fall 20 hosteller før vi fant et ledig rom. Men vi lot oss ikke skremme, og det er enda bra, for disse dagene har vært helt fantastiske!


De første dagene lå vi stort sett på stranden. Etter så mange inntrykk i Phnom Pehn trengte vi virkelig å la tankene fly. Og dette var stedet. 

Etter et par dager samlet vi sammen en liten gjeng bestående av 3 engelskmenn, en israeler, to australienere, en nederlender og en ire. Og seff plenty folk som kom og gikk. Stranden ble mer et hjem, og Muslie´s var vårt hus. Her hadde de den beste maten vi har smakt i Kambodsja, og servitørene var utrolig hyggelige. For ikke å snakke om den fantastiske atmosfæren.
Et knippe mennesker vi ble kjent med

Også dykka jeg. Endelig! Det var en utrolig bra opplevelse. Det var kun meg og ei jente fra nederland, og to intruktører, så jeg fikk så god oppfølging som jeg aldri har fått før. Vannet var ikke så klart som det kunne vært, på grunn av vinden, men vi fikk sett mye, og instruktørene var fantastiske. 

Seff ble den en del festing, og siden "gjengen" vår ikke var så glade i å danse fant jeg meg en ny gjeng. Partysvenskene. Hva er vell en ferie uten svensker? Det ble derfor noen ganske interessante kvelder, hvor Ada var med sine folk, og jeg med mine. Akkurat som vi pleier å ha det i Oslo. 

Ellers skjedde det ikke så mye i Sihanouk Ville, men Ada ble veldig god i biljard, vi fikk noen nye lokale venner (selgere fra stranden) og jeg ble matforgiftet. Allikevel reiser vi herfra med litt, og mye, kjærlighetssorg. Sukk...

Mathilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar