onsdag 28. desember 2011

Greetings from Ko Lanta!

Nå ligger jeg på bungalowen på Ko Lanta med beina høyt hevet. I dag har jeg nemlig fått en allergisk reaksjon, slik at den ene foten er gigantisk.

Men, til gjengjeld har vi tilbrakt dagen på Ko Phi Phi, så jeg skal absolutt ikke klage. De siste dagene har vi brukt til å ligge på stranda eller ved bassenget. Etter Kanchanaburi, som var det siste vi skrev om - reiste vi til Krabi, nærmere bestemt Ao Nang.

I Ao Nang hadde vi 3 fine dager hos fantastiske Joey på Orange Mansion. Da bodde vi ikke nede ved stranda, men det var ikke noe problem siden Joey kjørte oss gratis, og når han ikke kunne - dukket det opp en hyggelig fyr fra Venezuela og kjørte oss:)

Etter Ao Nang, reiste vi deretter til Ko Lanta og her blir vi til den 2. januar. Det blir altså nyttårsfeiring her. Sannsynligvis sammen med barnefamilier og par. Det er nemlig nesten bare den type turister her. Men det ordner seg,  - vi er allerede igang med å teste ut barene her og har blitt kjent med noen sør-afrikanere.

Endelig har vi fått den store matopplevelsen her i Thailand. I verken Bangkok eller Kanchanaburi følte vi at vi fikk noe skikkelig godt. Enten smakte det lite, eller så smakte det altfor mye..

Men vi har bare fått veeeeldig gode mat her i Ko Lanta, og litt billigere er det også enn i Bangkok. Her tør de i mye større grad å bruke chili, og det meste vi har spist har vært akkurat litt for sterkt - akkurat slik jeg liker det.

Apropos mat, det nærmer seg middagstid her. Og før det må jeg lese mer om hva jeg kan gjøre for å kunne gå på dette beinet igjen, og hvordan jeg kan få hevelsen ned!

So long!
Ada:)

3 kommentarer:

  1. ADA!!!!!!!!!!! Har du ikke lært at man alltid bør ha med allergipiller på tur i tilfelle sånt skjer? Jeg vurderte tilogmed å sende det med deg sammen med annet praktisk, men tenkte du hadde kontroll selv. Akk. Den gang ei.

    SvarSlett
  2. Hei Ada.
    Glad og høre dere koser dere i solen! Her i Oslo har været bestemt seg for å bli skikkelig varmt, var sju grader i går. Svøm en liten tur for meg og:) Misunlig! Og spis allergipiller!
    Smil, Johanne

    SvarSlett
  3. Hei begge. Hyggelig å få litt kommentarer:)

    Allergipiller: Ja.. Heldigvis har jeg vært på apoteket og fått noe salve, så nå er hevelsen liten.

    7 grader i Oslo høres rett og slett kjedelig ut. Nå skal vi ut og spise middag med noen fine folk vi har blitt kjent med. Etterpå er det fest og fireshow. Ha en finfin nyttårsaften i hjemlandet.

    Ada:)

    SvarSlett